+381 24 548 220
subotica.csr@minrzs.gov.rs
7:00 - 14:30
Covid 19
11.05.2020.
11.05.2020.
31.03.2020.

208_1.jpg

208_1.jpg

208_1.jpg

24.03.2020.
23.03.2020.

208_1.jpg

19.03.2020.
18.03.2020.

Као психолози, социјални радници, педагози, саветници и психотерапеути, приоритет нам да користимо психолошка знања како бисмо у исправној комуникацији о вирусу помогли и подржали људе да умање анксиозност и прилагоде се високостресној ситуацији. Стога су у наставку наведени неки корисни савети о томе како се најбоље прилагодити изолацији.

Свако прилагођавање на стресне догађаје, поготово ако је нагло, бурно и без наше жеље, буди у нама реакцију са измешаним непријатним осећањима и телесним сензацијама. Када се наш нормални и уобичајени животни ток  промени у овако драстичној мери како је то сада, ми говоримо о високостресној кризној ситуацији. Постоје разни аспекти неизвесности и бриге коју тренутно сви делимо, ма којој групацији да припадамо, да ли се ради о деци, младима, родитељима, средовечним људима, старијим особама.
Људи могу различито да реагују на кризе, али када она захвата већину људу, као што је случај сада, можемо да приметимо да је мање-више свако узнемирен и уплашен. Ова осећања су додатно појачана ако су нам на пример, чланови породице или пријатељи у иностранству и не могу да дођу кући или имамо неког ко спада у ризичну групу људи: старије баке и деке, родитеље, или оне који имају неке хроничне болести. Можда се не бринемо за себе, али смо уплашени због њих. Велики извор несигурности долази из промене егзистенцијалних услова јер већину грађана погађа и очекује смањен обим посла, ограничена могућност рада или истек уговора. Сва набројана осећања су  потпуно природна и нормална.

  1. 1.    Запамтите да вршите услугу друштву
    Изолација помаже другима. Помажете у смањењу могућности да се други разболе. Показујете колективну друштвену одговорност кроз своје алтруистичке акције. Ако размишљате на овај начин, моћи ћете одржати самопоштовање и спречити стигму. Кад се заврши карантински период, други људи то требају имати на уму и не држати се подаље од оних који су извршили ову дужност.
  2. Останите активни, успоставите рутине
    -    Активности, рутине и структура дају дан облик и предвидивост и обесхрабрују беспомоћност. У несигурној ситуацији пружају стабилност и сигурност. Физичко вежбање, лична хигијена, оброци у редовним временима и друге редовне активности доприносе реду и структури у новој и нејасној ситуацији.
  3. Социјални контакт је важна активност
    Друштвени медији вам омогућавају да ћаскате и видите друге путем Фацебоока, Вибера и других друштвених медија. Овај социјални контакт постаје посебно важан током изолације. "Остати у контакту"! Уверите се да је то фиксна тачка у вашем дневном распореду.
  4. Преузмите контролу над забрињавајућим мислима
                Нормално је имати забрињавајуће мисли о епидемији уопште и о нечијем статусу      инфекције. Ако такве мисли заузимају пуно простора, можете покушати да их боље контролишете. Одвлачење пажње, фокусирање на нешто друго, може бити савезник у спутавању немира. Гледајте филмове или серије на таблетима или телевизору, играјте видео игре, радите укрштене речи, Судоко итд. Или користите модерне технологије да бисте разговарали са другима, а да цоронавирус не буде главна тема. Такође можете одложити забринутост. Одредите време током дана у ком ћете се посветити размишљању о овој теми и забринутости коју ћете тада показати, (10-20 минута) где можете бринути колико желите. Када се ван овог времена појаве бриге, можете себи рећи: "Ово је нешто о чему треба да размишљам у моје време забринутости, а не сада." Ако се ово понавља довољно често, овај мисаони процес постаје аутоматски. Не одређујте време за забринутост касно. Ако се појаве бриге, не нервирајте се само поновите да ћете о њима размишљати у време кад бринете.
  5. Довољно је неколико новости на дан
    Знамо од оних који доживе трагедију да  ако превише времена гледају или читају вести, то утиче на њих негативно. Ако се уздржите од сталног проверавања медија за вести о вирусу, лакше ћете остати мирни. Довољно је редовно дневно ажурирање из поузданог извора.
16.03.2020.
16.03.2020.
16.03.2020.
15.03.2020.

УКОЛИКО ИМАТЕ РЕСПИРАТОРНЕ ТЕГОБЕ (КАШАЉ, КИЈАЊЕ, ЦУРЕЊЕ  НОСА )РАДИ ПРЕВЕНЦИЈЕ ШИРЕЊА ИНФЕКЦИЈЕ И ЗАШТИТЕ ВАШЕГ И НАШЕГ ЗДРАВЉА, МОЛИМО ВАС ДА СВОЈ ДОЛАЗАК У ЦЕНТАР ЗА СОЦИЈАЛНИ РАД ОДЛОЖИТЕ

УКОЛИКО ВАМ ЈЕ ДОЛАЗАК У ЦЕНТАР ЗА СОЦИЈАЛНИ НЕОДЛОЖАН, МОЛИМО ВАС ДА НЕ ДОВОДИТЕ ЧЛАНОВЕ  СВОЈЕ ПОРОДИЦЕ ЧИЈИ ДОЛАЗАК НИЈЕ НЕОПХОДАН ЗА ОБАВЉАЊЕ ПОСЛОВА У ЦЕНТРУ ЗА СОЦИЈАЛНИ РАД.

МОЛИМО ВАС ДА У ЦЕНТРУ ЗА СОЦИЈАЛНИ РАД ПРИМЕЊУЈЕТЕ МЕРЕ ЛИЧНЕ ХИГИЈЕНЕ И ХИГИЈЕНЕ ПРОСТОРА У СКЛАДУ СА УПУТСТВОМ КОЈЕ ЈЕ НАЛОЖИЛО НАДЛЕЖНО МИНИСТАРСТВО( ОБАВЕЗНА ДЕЗИНФЕКЦИЈА РУКУ )